Thursday, June 18, 2009

HAPPY FATHER'S DAY - untuk encik somi ku

Aku sangat suka picture Father's Day ni. Kenapa ye... Seolah-oleh melambangkan somiku dan anaknya.


Ok.... encik somi... nama somi ku Azmawaris bin Mohd Idris. Keturunan belah bapaknya... orang Negeri 9 dan keturunan belah emaknya... orang ceylon... eh...bukan ceylon Battlestar of Galactika ye... Seri Langka... Chewah.... kira mix la encik somi ku ini.


Dah 6 tahun dah dia jadi somi ku. Selama jadi somi kerjanya bergaduh aje ngan aku. Aku pun kerjanya bergaduh ngan dia. Hasilnya.... 4 orang anak... hehehehehe... korang ingat gaduh apa???




Tapi betul... dia nie bukan jenis romantik. Start hari pertama kenal dia dah bagitau aku dia jenis tak romantik. Tapi entry dulu kan aku dah cakap... dia nie jenis bermulut manis.... Betul... sebab tu dia ramai girlfriend.... dan sebab tu aku terjerat... hahahah... aku menjerat ker dia menjerat???

Bab nolong kat rumah, ada kureng skit lebih2 lagi sejak jadi taik pancing ni... Asik nak pi mancing. Nasib baik tiap kali balik pancing dia bawa ikan. Kalau tak... siapp... zazzzzz ....... potong kepala....


Ha... tapi ada 1 benda yang dia suka sangat nolong kat rumah. MASAK... Selalunya dia yang masak kat rumah. Masak dia entah apa-apa. Tak der resipi. Bila tanya, ni masak apa? Jawabnya.. entah.... Tapi apa yang dia masak memang sedap. Ibu, ayah dan adik aku pun mengakui akan kesedapan masakannya. Selalunya bekal yang aku bawa ke office tu , dia la yang masak. Kawan office aku pun cakap sedap.... Untung aku. Sebab tu aku tak kurus-kurus... Makin membelon ada laaa....

Inilah Encik Somi ku



So, kepada somiku dan ayah kepada anak-anakku. Selamat Hari Bapa.... jangan nakal-nakal ye yah.....

1 comment:

Elyn Sani said...

heheheh ayat "membelon" mmg lawak !!!